Waarom Body & Mind

Mind & Body in Balans

Waarom body?
In ons dagelijkse leven bewegen we steeds minder, we zijn echter niet minder druk!

Vooral mentaal krijgen we veel prikkels en zitten we vaker “in ons hoofd” dan in het lichaam. Dat is jammer want door in contact te staan met je lichaam kun je eerder signalen van stress opvangen en aanpakken. 

Een oplossing hiervoor kan zijn om de verbinding met je lichaam te versterken door lichaamsbeweging. Voelen waar de grenzen van het lichaam zitten, en even “uit het hoofd”. Beweging bevordert de doorbloeding, stimuleert klieren en spieren. Dit zorgt voor een betere afvoer van afvalstoffen en spanningen van het lichaam. Kortgezegd je zit lekkerder in je vel!

Waarom mind?
Mindfullnes is een manier om je hoofd tot rust te brengen.

Je leert tools die je steun bieden in het dagelijkse leven. Zo kun je bewuster blijven tijdens gespannen momenten, en leer je hoe je opgebouwde spanning kunt ontladen. Hiernaast biedt een regelmatige mindfullnes practise tot inzicht in jouw gedachtenpatronen en overtuigingen. Ontzettend waardevol dus voor ieder die bewust wilt leven! 

Vind al onze body en mind activiteiten onder het bijpassende kopjes bovenaan de pagina of neem een kijkje in onze agenda! 

Ariana Norcia ~ ariana@mirrorcentre.nl

  


Balancing Body & Mind

Why body?
With all our modern day comforts and a general feeling of being pressed for time we don’t always take care of our bodies.

Most of our stimuli is mind-orientated, which can easily lead to an overactive mind. A great tool to balancing this out is to use our bodies in a healthy and appropriate way. This could be taking time to go for walks, taking a yoga class or a dance class.

Whatever you choose. Taking time to sense into your body is a valuable tool that will teach you a lot about yourself and what your body needs. Moving also stimulates blood flow, the lymphatic system and muscles, thus releasing toxins and stress!

Why mind?
Mindfulness is a way to calm the mind. A mindfulness practice will include tools that can be used in everyday life and stressful situations. An important anchor is usually the breath.

Conscious breathing reduced stress levels and brings more consciousness into our body and creative parts of our brain.Regularly applying mindfulness functions as a way to gain insight into your thought patterns, while giving you tools to release built up tension.

To find the activity best suited to you check our agenda!
By Ariana Norcia ~ ariana@mirrorcentre.nl