Hoewel er momenteel veel negativiteit in de wereld is, hoef je je er niet door te laten beïnvloeden, zeker niet vandaag op Blue Monday. Probeer in plaats daarvan je aandacht  te richten op een meer opbeurende realiteit. Zend de energie uit die je zelf wenst te ontvangen en negatieve gedachten zullen niet aan je blijven plakken.

1. OMRING JEZELF MET LIEFDEVOLLE MENSEN
Spreek af met een (klein) gezelschap die je inspireert, ondersteund en je aan het lachen maakt.
Als de mensen met wie je omgaat je niet het gevoel geven dat je geliefd en gerespecteerd wordt, is het tijd om opnieuw te evalueren waarom je deze mensen als vrienden hebt gekozen. Concentreer je op mensen die liefde en levenslust verspreiden, niet op degenen die haat en angst in stand houden.

2. “JE FOCUS OMDRAAIEN”.
Vaak vergroten we de problemen van de wereld terwijl we alle positieve aspecten van het leven vergeten die voor ons liggen. Wanneer je merkt dat je gedachten afdwalen naar donkere gedachtes, concentreer je dan op dingen die je een licht gevoel geven: een vreemdeling die naar je glimlacht, voorbij vliegende vogels, of een lieve hond die je passeert.

3. ZOEK EEN POSITIEVE VERANTWOORDINGSPARTNER
Je kunt elkaars energie in de gaten houden en elkaar er vriendelijk op wijzen wanneer de ander te veel negativiteit begint binnen te halen. Als je merkt dat je partner te veel negatieve artikelen leest, naar hersenloze tv-programma’s kijkt die invloed hebben op jouw positiviteit. Stel dan een aantal alternatieven voor; zoals naar buiten gaan of samen 5 minuten te dansen in de woonkamer. Dit zal helpen om voor jullie beide je positieve energieniveau op peil te houden!

4. BEPERK NEGATIEVE MEDIA EN ENTERTAINMENT
Meestal geven het nieuws, de radio en andere moderne media de wereld op een oppervlakkige en bangmakende manier weer. Te veel blootstelling aan deze programma’s kan woede, angst of depressie opwekken. In plaats van het avondnieuws aan te zetten, lees positieve artikelen, doe een korte work-out of bekijk motiverende video’s op YouTube.

5. STA STIL
Ga naar een plek buiten of binnen, waar je je happy en rustig voelt. Zet je telefoon een tijdje uit.
Mediteer, adem en omarm wat eenzaamheid. Denk niet te veel na, centreer even alleen op jezelf en ga een tijdje weg van alle verantwoordelijkheden in je leven.

6. LACH VAKER!
Met lachen maak je gelukshormonen aan, die je weer positieve energie geven. Als je vandaag nog niet gelachen hebt, breng dan wat quality time door met je kinderen, bekijk grappige video’s op TikTok of doe iets geks met vrienden. De wereld biedt volop mogelijkheden om te lachen, we moeten ze gewoon pakken!

7. REINIG JE LICHAAM EN GEEST
Je lichaam is je tempel en het is van vitaal belang dat je het gezond en sterk houdt, zodat het als je toevluchtsoord kan dienen wanneer het leven je curveballs begint te werpen. Als je toch met negatieve energie te maken krijgt, zal het eten van heel, rauw, plantaardig voedsel je lichaam voeden en je helpen kalm te blijven tijdens de storm. Ook kan het smeren van je huid met salie of het genieten van een “BLISS Bath” je geest en ziel reinigen om zo weer de positieve energie door je heen laten stromen.