Ondanks alles dat momenteel speelt, verschijnt er vannacht toch een lichtpuntje aan de hemel. Namelijk de super maan, en wel de grootste maan van 2020. De maan lijkt ongeveer 7% groter en 14% helderder dan normaal. Daarnaast is dit het moment om even stil te staan bij wat je zou willen ontvangen of loslaten in je leven. Om alles uit de avond te halen delen wij een volle maan ritueel gefocust op het loslaten van negativiteit met jullie.

Dit ritueel bestaat uit vijf simpele stappen:

1. Neem een moment op te ademen
Leg je telefoon weg, sluit je ogen en adem diep in. Houd dit voor vijf seconden vast en laat dan los. Herhaal dit zo vaak als voor jou nodig is om je hoofd leeg te maken. Vergeet alle narigheid en ontspan je lichaam. Je hebt dit verdiend.

2. Kaarsen en wierook
Als je ontspannen bent, neem dan een moment om je favoriete kaarsen en/of wierook uit te zoeken. Steek dit vervolgens aan. Aangezien het vollemaan in Weegschaal is, wil je misschien kiezen voor wierook dat in het verlengde ligt van dit sterrenbeeld. Denk hierbij aan geuren als tijm, musk en saffraan. Dit is geen must, maar het zal je connectie met de volle maan versterken.

3. Denk aan de dingen die je dwarszitten en schrijf ze op
Neem een moment om na te denken over een idee, een gewoonte, een persoon of situatie die je dwarszit en schrijf dit op. Het is oké als meer dan één ding je dwarszit. Als het om personen gaat, denk dan ook aan hun namen, zodat het universum meer heeft om mee te werken. Neem de tijd om jezelf volledig te uiten. Je kunt een zin of alinea per probleem opschrijven, maar weet dat het het beste werkt om ieder probleem in detail uit te schrijven. Als je bijvoorbeeld net een ruzie met een geliefde hebt gehad, noem dan zijn of haar naam, waarom jullie ruzie hadden, en wat je het meest van streek heeft gemaakt. Dit zal de effectiviteit van het ritueel ten goede komen.

4. Neem een moment om al de punten op jouw lijstje als geheeld te beschouwen
Sluit je ogen en stel je voor dat ieder probleem dat je opschreef opgelost is. Schenk hier zoveel tijd aan als je wilt. Probeer je echt voor te stellen hoe het zou voelen om het probleem op te lossen of de persoon die je pijn deed te vergeven. Hoe blij zou je zijn? Hoe zouden anderen reageren? Maak voor ieder probleem dat je hebt opgeschreven een visualisatie (dit verhoogt de kans dat het probleem zich daadwerkelijk oplost).

5. Eindig met vergiffenis en loslaten
Als je klaar met met visualiseren, laat dan al de negativiteit richting deze problemen gaan. Kijk naar deze problemen alsof ze al opgelost zijn, net zoals in je visualisatie. Door een persoon of situatie te vergeven, zul je ruimte voor positieve groei creëren.

Als afsluiting kun je mediteren aan de hand van deze gevoelens van vergiffenis of spreek simpelweg de worden ‘ik vergeef je’ hardop uit naar elk genoteerd probleem. Afhankelijk van wat goed voelt voor jou, kan je de lijst met problemen verbranden, begraven of bewaren. Je hoeft je niet van de lijst te ontdoen, maar je moet het wel mentaal loslaten. Laat het over aan het universum. Beloon jezelf door een lekker bad te nemen, je te laten masseren of rustig in slaap te vallen.

Bron: Mindbodygreen.com